2019. máj 18.

Shazam ! élménybeszámoló

írta: Vollai Martin
Shazam ! élménybeszámoló

SHAZAM!

 shazam_ver3_1.jpg

A DCEU legújabb darabja egy kissrácból vált szuperhős lett.

 

VILLÁM KÉZ

 

A történet szerint Billy Batson egy átlagos tizennégy éves srác, aki árva s évekkel korábban elvesztette az édesanyját. Minden áron meg akarja őt találni, ezért rengeteg nevelőszülőtől elmenekült. Egy új jópofa nevelőszülőkhöz kerül, akik Bradd Pitt és Angeline Jolie módon különböző korú és rasszú gyerekeket fogadnak örökbe. Az egyik gyerek Freddyt az iskolában a tahók elkapják. Barry a védelmére kell, s elfut előlük. A metrón találja magát, s hamarosan furcsa jelek kezdenek el villogni a kijelzőn. Majd megjelenik egy barlangban, ahol egy varázsló közli vele, hogy ő az, aki megállíthatja a gonoszt. Ehhez pedig át kell adnia a hatalmát. Ha kimondja a varázsló nevét, hogy Shazam akkor átváltozik egy szuperhőssé. Salamon, Herkules, Atlasz, Zeusz, Achillesz és Merkúr neveiből tevődik össze hősünk ereje. A kissrác egy felnőtt férfi testébe kerül. Freddy imádja a szuperhősöket, így a menedzsere lesz Batsonnak. Eközben egy gonosz fickó Dr.Sivanna megszerzi a Hét Főbűn démoni hatalmát. Ő szeretne a varázsló kiválasztottja lenni, mert gyerek korában nemet mondtak neki. Billy pedig szembe száll a gonosszal.

 

DERÜLT ÉGBŐL VILLÁM CSAPÁS

 

Nem sokat vártam a Shazam!-tól. Azonban a kritikai visszhangnak és kollégám András hatására megnéztem moziban.

A film leginkább a Segítség felnőttem című alkotásra hasonlít. Billy Batson története nagyon szép ívet járt be. A családi szál picit túl lett tolva. Olyan szintű politikailag korrekt, ám mókás figurák voltak. Az édesanyjával való kapcsolata jobban ki lehetett volna bontva. Jó lezárást kapott, csak engem nem vont be érzelmileg. A főszereplő srác egy érdekes karakter volt. Amíg átlagos ember volt, addig egy antiszociális, mindenkit elutasító és küldetés tudatos volt. Amikor átváltozik Shazammá, akkor pedig egy felelőtlen, nagyképű alak lesz. Természetesen minden tizenéves így reagálna, azonban átmegy teljesen haszontalan figurába. Elsőként csak pénzért produkálja magát, s fokozatosan lesz felelősség teljes. Shazamot pedig Zachary Levi frenetikusan játszott. Olyan természetes, ahogy egy felnőtt testbe zárt kölyköt játszik. Maguk a képességei jól ki voltak használva. Freddy pedig antipatikus figura volt. Állandóan Freddy nyomában loholt, mindig mástól várta, hogy megoldja a gondjait. A kockasága is gyengén lett átadva, nagyobb hangsúlyt kaphatott volna. A mellék karakterek aranyosak voltak. Főleg a fekete kislány, aki megőrizte a titkukat. Mark Strong pedig Dr.Sivanna szerepében gonoszkodott, s nagyon jól állt neki a figura. Kissé túlzásba vitték a gonosz énjét, egy tipikus képregényes antigonista lett. Djimon Honsou pedig az öreg varázslót alakította. Szerintem rettenetes casting döntés volt. Én elsőre fel sem ismertem ezzel a nagy szakállal és ősz hajjal.

 

Beszélnem kell a film humoráról. Ami elég megosztó, sokan túl kínosnak érezték. Valóban voltak gyengébb, a gyerekek számára generált esős-kelős jelenetek, azonban amikor a műfaj alap dolgait parodizálta azon majdnem megszakadtam a röhögéstől. A kedvenc poénom a két kilométeres rész, aki látta a filmet érteni fogja a dolgot. A rendező horroros múltja is visszaköszön egy ponton. A Hét Főbűn elég rémisztőre sikeredett, legalábbis a mellettem ülő kilenc éves kisfiú anyját kérte, meg hogy takarja el a szemét. Egyébként az akciók jók voltak, semmi kiemelkedő. Zeneileg is oké volt, viszont mi a francért kell minden menőnek szánt jelenet alá bevágni valami slágert, ha semmi funkciója vagy nem hatásos? Meg kell említenem a stáblista utáni jelenetet. Ami egy akkora baromság volt, hogy csak az arcomba temettem a kezem, s ráztam a fejem, hogy nem hiszem el a gyökér momentumot.

 zachary-levi-as-shazam-1068x601.jpg

A filmet a győri Cinema Cityben tekintettem meg 4DXben. Sok jó effektus hozzátett az élményhez. Tényleg meg vagyok lepve, hogy a Shazam! levett a lábamról. Aki szereti a képregény filmeket, az semmiképp ne hagyja ki az év egyik legnagyobb meglepetését. Ha még nem tetted meg, irány a legközelebbi mozi s ti is mondjátok a nevet.

 

Értékelés:85%

Szólj hozzá

filmek 2019 meglepetések DC