2022 év összegző
2022 évösszegző lista:
Sok film kimaradt, de jöjjön a lista!
Top legrosszabb film:1.:Jurassic World 3.:Világuralom
2.:A Szőke
3.:Arthur átok
4.:Halloween véget ér
5.:Amszterdam
Top 3 csalódás:1.:Pinokkió (Disney)
2.:Ők
3.:Minyonok-Gru színre lép
Top 3 legnagyobb meglepetés:1.:Zanox
2.:Uncharted
3.:Top Gun Maverick
Top 3 annyira rossz, hogy már szórakoztató film:1.:Moonfall
2.:Kaptár-Resident Evil:Racoon City visszavár
3.:Morbius
Top 10 legrosszabb jelenet:1.:A szék csapkodós kiakadás-Jurassic World 3.:Világuralom
2.:A macskás videó a mélyűrben-Moonfall
3.:Éneklés a hullaházban-Amszterdam
4.:Darálás-Halloween véget ér
5.:A szülés-Ők
6.:Tom Hanks ordibálja Pinokkió-Pinokkió
7.:A lezárás-Kaptár-Resident Evil:Racoon City visszavár
8.:A vonat baleset-Gyilkos járat
9..:A második stáblista utáni jelenet-Morbius
10.:A stáblista utáni jelenet-Black Adam
Top Legjobb akciójelenet:1.:A finálé-Top Gun:Maverick
2.:Az éjszakai autós üldözés esőben-Batman
3.:A falu lemészárolása-Az északi
4.:A pajzsos harc-Minden mindenhol mindenkor
5.:A finálé-Avatar 2.:A Víz útja
6.:A máltai motoros menekülés-Jurassic World 3.:Világuralom
7.:Az erdei csata-Préda
8.:Az UFO üldözi a főhőst-Nem
9.:Az első harc-Gyilkos járat
10.:A tankos ütközet-Nyugaton a helyzet változatlan
Top legjobb jelenet:1.:Az éjszakai rituálé tánc-Az északi
2.:Az első koncert-Elvis
3.:Az elrablás-Fekete Telefon
4.:A vágatlan telefon hívás-Az unoka
5.:Az Illuminátus és annak kivégzése-Doctor Strange az őrület multiverzumában
6.:A montázs-Lightyear
7.:A stáblista utáni poén-Pirula Panda
8.:Maverick és Iceman találkozik-Top Gun Maverick
9.:A szirének támadása-Fekete Párduc 2.
10.:A búcsú jelenet-Belfast
Top 10 Színészi alakítás:1.:Austin Buttler-Elvis
2.:Ke Huy Quan-Minden, mindenhol, mindenkor
3.:Alexender Skaasgard-Az északi
4.:Bradley Cooper-Rémálmok sikátora
5.:Paul Dano-Batman
6.:Thuróczy Szabolcs-Szia Életem!
7.:Jordán Tamás-Az unoka
8.:Woody Harrelson-Szomorúság háromszöge
9.:Ciarán Hinds-Belfast
10.:Ethan Hawke-Fekete Telefon;A Holdlovag
Top 10 Színésznő alakítás:1.:Alana Haim-Licorice Pizza
2.:Nicole Kidman-Az északi
3.:Elizabeth Olsen-Doctor Strange az őrület multiverzumában
4.:Michelle Yeoh-Minden mindenhol mindenkor
5.:Cate Blanchett-Rémálmok sikátora
6.:Angela Bassett-Fekete Párduc 2.
7.:Renete Rainsve-A világ legrosszabb embere
8.:Judi Dench-Belfast
9.:Zoe Kravitz-Batman
10.:Erdős Lilli-Zanox
Top 5 soundtrack:1.:Batman
2.:Az északi
3.:Del Toro's Pinokkió
4.:Nem
5.:Fekete Párduc 2.
Top 10 sorozat/mini sorozat:1.:Stranger Things S04
2.:The Boys S03
3.:A sárkányok háza
4.:A Gyűrűk ura-A Hatalom gyűrűi
5.:A Holdlovag
6.:Mayans MC S04
7.:Fekete madár
8.:The Sandman-Az Álmok fejedelme
9.:Family Guy S21-South Park S25
10.:Westworld S04
Top 25 legjobb film:25.:Galaxis őrzői Karácsonyi külön kiadás, mert egy nagy ölelés. Egy rövid film, ami jól mélyíti a világát. Karácsony előtt jól jött.
24.:Del Toro's Pinokkió, mert egy méltó film a fabáburól, Gepetóról és a tücsökről. S nem egy idegesítő baromság lett belőle mint a Disney verzió.
23.:Minden mindenhol mindenkor, mert egy multiverzumos akció dráma vígjáték ami duzzad a kreativitástól, de az is igaz hogy sok egyszerre.
22.:Nyugaton a helyzet változatlan, mert újfent bizonyítja a háború nem játék, nem mókás, hanem komoly és iszonyú. A németek joggal lesznek ott a legjobb idegen nyelvű film szobráért!
21.:Thor Szerelem és Mennydörgés,mert bár elsőre ostoba és bugyutának hathat, ám van szíve és ez emeli ki a tömegből.
20.:Gyilkos járat, mert egy száguldó őrület, ami bár sokat merít a Tarantino és Ritchie filmekből, de tud önálló lenni is.
19.:Szia Életem!, mert semmi újat nem mesél a témában,mégis azt kellő bájjal és humorral teszi.
18.:Belfast, mert Kenneth Branagh beengedett minket a fiatal korába, amiért el is vitte a Legjobb forgatókönyv Oscart.
17.:Préda, mert végre egy kiválóan elkészített Predator filmet kaptunk, ami mert újat vinni a legendába.
16.:Nem, mert Jordan Peele az UFO horrort olyan módon variálta meg, amire eddig nem volt példa. Egy nagyon bátor és izgalmas alkotás volt tőle.
15.:Sikoly, mert egy vérbő és méltó legacy sequel lett, ami nem lett egy fölösleges bőrlenyúzás. Az év egyik legjobb horror film élménye volt számomra.
14.:Doctor Strange az őrület multiverzumában, mert Sam Raimi jól implementálta a stílusát a Marvel Univerzumban. Egy véres, látványos és egyedi kaland volt.
13.:A Szomorúság háromszöge, mert Robert Östlung egy hatalmas középső ujjat mutat a wokeizmusnak, az Instagrammos celeb kultúrának, a gazdagok habzsolásának, a kapitalizmusnak, a szocializmusnak, a gourmet konyhának, a modelleknek, a férfi/női szerepeknek és a #metoonak.
12.:Lightyear, mert egy érzelemdús, über látványos és okos scify mese volt. Sajnálom, hogy a pénztároknál megbukott, Sox macska pedig kell.
11.:Avatar 2.:A Víz útja, mert Cameron megcsinálta! 13 év után ismét egy mindenkit ámulatba ejtő, kissé egyszerű, ám fantasztikus akvarisztikai utazás. HFR 3Dbe kötelező darab!
10.:Fekete Párduc 2., mert a MCMU legérzékenyebb, legintimebb és legszebb filmje lett. Búcsú nemcsak egy karaktertől, hanem egy nagyon korán elment csodálatos színésztől is.
9.:Zanox, mert az első filmes magyar rendező idő hurkos tini vígjáték/dráma műve egy nagy meglepetés.
8.:Licorice Pizza, mert egy jó coming of age film, ahol nem a Bravo Magazinból kilépett cuki muki srác és modell szépségű csaj a főszereplő. S nem is pofoznivaló bunkók, mint a Miután szemetekben.
7.:Pirula Panda, mert cuki. Ennyi, egy végtelenül cuki vörös panda, ami jött, látott és sok tanulsággal elvarázsolt. Plussz ez volt a párommal az első mozis randi.
6.:Top Gun:Maverick, mert az első rész Tom Cruise fogsor reklám után egy észbontó, lehengerlő és elképesztő audio vizuális látványorgia.
5.:Fekete Telefon, mert egy izgalmas krimi thriller. Hawke hihetetlenül creepy, az elrablás jelenet pedig az év egyik legfélelmetesebb momentuma.
4.:Elvis, mert bár elsőre egy tipikus életrajzi filmnek hat, ám olyan vágással, stílussal és menő élet érzéssel teszi, hogy az ember végig mosolyogja az egészet. Buttler nagyszerű alakításával az élen.
3.:Rémálmok sikátora, mert Del Toro másodjára van itt, egy stílus kavalkáddal, ami egy noir-thriller-horror kombináció. Cooper fantasztikusan hozta ezt a piti karaktert, Blanchett pedig a tőle megszokott módon hozta a végzet asszonyát.
2.:Batman, mert Én vagyok a Bosszú!
1.:Az északi,mert Eggers beváltotta amit az előzetesben ígért. Egy sötét Odüsszeia, brutális, bár lassú tempóval tör előre.