2021. júl 01.

Démonok között Az Ördög kényszerített élménybeszámoló

írta: Vollai Martin
Démonok között Az Ördög kényszerített élménybeszámoló

Első mozizás


conjuring_the_devil_made_me_do_it_xlg.jpg

2013-ban indult útjának a” Démonok között” univerzum, idén kerül mozikba a nyolcadik alkotásuk az” Ördög kényszerített” alcímmel.



A történet szerint Ed és Loraine Warren démonvadászok újabb ijesztő, valós eseményeken alapuló esetébe nyerhetünk bepillantást. A házaspár egy 8 éves kisfiúból űzött ki egy démont, s az esetnek köszönhetően Ed súlyos szívrohamot kap. Az incidens során az entitás átszáll Davidből nővére udvarlójába, Arneba. Ezután a srác furcsán kezd viselkedni, s meggyilkol egy férfit. A bíróságon Warrenék akarnak bizonyítékot szerezni, hogy a gyilkosság démoni megszállás miatt következett be.



Az egész franchise 2013-ban indult el. Nekem nagyon tetszett a film, sajnos azonban a hazai ostoba agyhalott, kretén kamaszok tönkre vágták a moziélményt, mondjuk, én is elég hülye voltam, hogy „Filmünnep” során mentem horrort nézni. A folytatást is moziban néztem, ami nagyon jó volt s a nézők itt normálisak voltak. A spin-offok közül az Annabelle 2-őt láttam, ami életem legiszonyatosabb közönsége volt azokkal a barlangból szökött tinikkel, akik végigvihogták a filmet. Rohadtul utálom ezt a degenerációt, hogy nem tudnak moziban sem, máshol sem normálisan viselkedni. Neveletlen, tiszteletlen társasság, na, menjünk tovább, mert elpattan az agyam. Amúgy is meg fog történni, mert ezek a mellékvágányok az Annabelle 2-őt leszámítva, nem jók. Az apáca nagy csalódás volt, az Annabelle :Hazatérés gagyi volt, a Gyászoló asszony átka pedig siralmas volt. Utóbbinál eldöntöttem, nem nagyon akarok több Conjuringot nézni nagy vásznon. Csak az újra nyitás miatt vettem rá magam, s tartottam tőle, hogy ismét ostobákkal kell megnéznem. E tekintetben tökéletesen korrekt nézők voltak, mondjuk, ehhez a film is hozzátesz.


5e3dedb981.jpg(Ez egy nyakatekert történet!)

 

A Démonok között 3 ígéretesnek tűnt, de sajnos nem az lett belőle, amit vártam tőle. Egy bírósági tárgyalásos darabnak jobban örültem volna, ehelyett egy mezei pláza horrort kaptunk. A technikai megvalósítás rendben is volt, az operatőri munka nagyon igényes, a zene kellemesen borzongató. A két főszereplő imádnivaló továbbra is, a kémia remek a két színész közt. A megszállt srác rettenetes, nem értettem, hogy lehet ennek a viaszfejű, nyálkás bőrű csávónak bombázó barátnője? Mit evett rajta? Jó, én sem vagyok egy Don Juan, de ne már. A film közepén már ezeken filóztam, mert untatott. S a legrosszabb az egészben, hogy egyáltalán nem volt ijesztő. Túlságosan is hosszú volt a játékidő, egy negyedórát nyugodtan nyeshettek volna belőle. Meg az is furcsa volt, hogy itt nem egy démon volt, hanem egy ember, akit egy átkot küldött a srácra. Magyarázatot nem kapunk a tettekre, mert szimplán csak gonosz. A film vége felé csak sóhajtoztam, mikor sokadjára szenvedtek a hőseink. Nem mondom azt, hogy szenvedés lett volna a film, csupán egy felesleges középszerű folytatás. Ez a tipikus Insta Cica meg Gyúrós Pista párocskák alkotása lesz, akik majd kiírják a közösségi oldalukra, egy selfie -vel hogy „Júj de para!”. Számomra itt lett vége a franchise -nak, moziban nem vagyok hajlandó ezért fizetni, hacsak nem kap majd magas pontokat, meg kritikai visszhangot.



Értékelés:50%    

Szólj hozzá

horror legjobb 2021