2019. feb 12.

Üveg (Spolieres) élménybeszámoló

írta: Vollai Martin
Üveg (Spolieres) élménybeszámoló

ÜVEG (Spoileres)

 glass.jpg

M.Night Shyalaman az utóbbi években egyre gyengébb filmeket hozott. Azonban a Széttörve hatalmas anyagi és kritikai siker volt. Most itt a folytatás az Üveg.

 

M.Night Shyalaman első filmje a Hatodik érzék nézők milliónak okozott meglepetést. Azóta kultikus státuszba lépett horror/thriller a popkultúra része lett. A második filmje a Sebezhetetlen egy érdekes realisztikus szuperhősös dráma. Ennek az alkotásnak lett a folytatása a Széttörve. Night karrierje a Lány a vízbennel kezdett kisiklani. Anyagilag még bukás is lett. Az esemény egy szörnyű koncepciójú thriller lett. Az utolsó léghajlító pedig egy nagy csalódás. Szerettem a sorozatot, a film változat pedig nem sikerült jól. A Föld után pedig olyan rossz volt, hogy mai napig beleborzongok, ha visszagondolok arra a méteres baromságra a Smith duó közreműködésével. A Széttörve elé szkeptikusan ültem le. S meglepett! Egy meglehetősen okos, s bátor film volt.

 glass-movie-deaths-pierce-luke-kirby--1154467.jpeg

(Ki kér egy nagy ölelést?)

 

Idén pedig itt a folytatás. A történet szerint David Dahn csuklyás igazságosztóként járkálja az utcákat. Szeretné elkapni a Szörnyet. A két fél összecsap, hamarosan pedig egy elmegyógyintézetben kötnek ki. Az intézmény vezetője olyan esetekkel foglalkozik, akik szuperhősnek képzelik magukat. Ebben az intézményben van Elijah, vagyis Mr.Üveg. Szeretné, ha Kevin kihozná magából a Szörnyet, hogy emberek millióit ölje meg. David pedig minden áron meg akarja állítani őket.

 

Kezdjük a legelején. Az alapkoncepció önmagában nem lenne gond. M.Night azonban nem bírt magával, s olyan szintű csavarokat tett bele, hogy fogtam a fejem, miért kellett ezt? Rengeteg helyen bele lehet kötni a drammaturiába. Sok a logikai baki, vannak olyanok, amik szembe ötlőek, másokra a film után jöttem rá. A színészek vegyesen játszottak. James MacAvoy még mindig fantasztikusan hozta a személyiség zavaros fickót. Minden megmozdulása arany, Hedvigen sírva röhögtem. Bruce Willis olyan sótlan volt, hogy legszívesebben egy pohár kávéval kínáltam volna meg. Samuel L. Jackson egy darabig gyógyszer hatása alatt ült a tolószékében, a maradék részben pedig inkább oké volt. Anya Taylor-Joy pedig mintha az sem tudná, hol van. Sarah Paulson is jóval erősebb alakításokat tett le korábban. Technikailag teljesen rendben volt. Az operatőri munka gyönyörű volt, a zene pedig jól keverte a zörejeket és a klasszikus zenét.

 

A legnagyobb baj, hogy rettenetes módon túl van írva a forgatókönyv. Egy ponton azt hittem, hogy a szuperhős vonalat realizálják, s egy valós drámát kapunk. De ez nem igaz! Mr. Üveg nagy terve, hogy bemutatja a világnak a létezésüket, akkora marhaság. Főleg a megvalósítás. Tudja, hogy az intézmény be van kamerázva, így a felvételeket streameli a neten. Mert a pszihológusnő vadássza a megalomániás őrülteket. Ezt kivitelezni olyan bonyolultan tette meg, hogy az hihetetlen. A vonat, ami kisiklott azon utazott Kevin apja. Ettől lett kattant Kevin, mert kínozta az anyja. Meg az a lezárás! Úgy éreztem, túl sok befejezése volt. Meg amikor a pályaudvaron elkezdik nézni videót, azt hittem, hogy Cat Mario TheVR videót vagy Filmbarátok podcastet néznek.

 

Az Üveg egy kisebb csalódás nekem. Egy kollégámmal mentem el, neki jobban tetszett. Az előzetesek alatt betolták az Allitát, s meg van, mire megyünk legközelebb.

 

Értékelés:70%

 

Ezt figyeld:-James MacAvoy alakítását

Szólj hozzá