2023. aug 01.

The Flash-A villám (Spoileres) élménybeszámoló

írta: Vollai Martin
The Flash-A villám (Spoileres) élménybeszámoló

SZÁGULDÁS- DC SZERETEM- SZÁGULDÁSflash_ver13.jpg

Végre beszáguldott a mozikba a DC legújabb alkotása, a The Flash-A villám. Vajon megérte-e, hogy ilyen nehezen született meg a világ leggyorsabb emberének története? Az élménybeszámoló spoilereket tartalmaz(hat)!



A történet szerint Barry Allennek nem könnyű az élete. Az Igazság Ligája tagjaként folyton meg kell mentenie a várost. Ám ő csak a „takarító fiú”, aki úgy érzi, többre hivatott, mint hogy Batman után loholjon. A nyomozás apja ügyében zátonyra fut (hehehe), mert nincs megfelelő bizonyíték arra, hogy ártatlan. Édesanyja halála mai napig mély űrt lyukasztott szívébe, s úgy dönt, behegeszti ezt a sebet. Visszamegy az időbe, ám ezzel nem várt események sorát indítja el. Kezdetnek találkozik a 18 éves énjével. Majd rájön, teljesen megváltoztatta a világot, kezdve azzal, hogy nincsenek már meta humán lények. Batman egy öreg fazon, s a kriptoni űrlényt a Szovjetunióban tartják fogva. Ám ő nem a megszokott Cal-El, hanem az unokahúga, Kara. Kell Supergirl is, hiszen Zod tábornok terraformáló hajója megjelenik, s mindenáron el akarja pusztítani a Földet. De Barry tette nem csak a mi világunk végét, hanem a teljes multiverzum összeomlását okozhatja.



Ahogy írtam, nehéz szülés volt a The Flash- A Villám. Több rendezőt is elfogyasztott. Elsőként a Lord-Miller párosnak ajánlották fel, majd egy másik: Legos arc Seth Grahame-Smith került volna képbe. Ezután Rick Famuyiwa, Daley és Jonathan Goldstein is szóba jött. Majd legvégül a két AZ filmet és a Mamát is dirigáló Muschiettié lett a rendezői szék. A skriptért Christina Hodson (Az Öldöklő szerelem, melyben Rosario Dawson és az ősellenségem, Kathreine Heigl kapott hajba forgatókönyvírója), Joby Harold (a Disney+ új „Jon Favreue-ja”), valamint a fentebb említett Goldstein páros a felelősek. Ezek inkább nyugtalanító tényezők.

A másik hatalmas kockázat, hogy eredetileg 2018 márciusában került volna bemutatásra. Rengeteget csúszott. Hol egy másik szuper produkció, hol a Korona vírus miatt, hol a befejezetlen effektek okozták az időeltolást. A harmadik vészjóslás magának a főszereplőnek személye. Ezra Miller botrányai hatalmas vihart kavartak. Sokan arra gyanakodtak, hogy a Warner & Bros csak azért nem rúgta ki, mert LMBTQ-s, így a stúdiót megvádolták volna homofóbiával. De komolyan: a srác egyszerűen nem normális. Magánlaksértés, egy bár pincérnőjének fojtogatása, illetve pedofil ügyek miatt is bíróság elé kellett állnia. Azóta nyilvánosan bocsánatot kért, és pszichológiai szaktanácsadásra jár. Amint kijött a film, már előre látni lehetett, hogy bukni fog, s így is lett. Az én általam látott 4DX előadásból is csak egy pár volt, s itthon se ment hatalmasat. A nyitóhétvégén Amerikában 55 milliót hozott, jelenleg világszinten 170 millió körül jár (június 24-én írtam az élménybeszámolót, ez a szám valamennyit nőni fog). Talán nullszaldóra kijönnek, de így is egy bukta. Mivel 200 milliót elköltöttek rá, de ez nem nagyon látszik.



A DCEU az utóbbi években hatalmas mélyrepülésben van. A filmjei, még ha jók is, sorra buknak meg. A The Flash-A Villám nem fogja megváltoztatni ezt a trendet. A film célja a multiverzum behozatala, mivel a MCMU is már megtette ezen lépéseket. Viszont itt nem sikerült annyira jól. Hol is kezdjem?



A látványvilág undorító. Már rögtön az elején bedobják az atomot. Az a babás mentés ilyen PS3 grafika szinten volt, s később se lesz jobb. A humorból is kapunk már itt egy nagy szeletet. Az az idióta Marvel-humor, ami kínos és elszúrja a menőnek szánt jelenetet. Volt egy momentum, amely a DC-rajongói lelkemet bár megsimogatta, viszont okádékul nézett ki. Nem értettem, miért nem lehetett a valódi produkciókból bevágni a jeleneteket. A múltbéli Barry rohadt irritáló volt, olyan mintha Jar Jar Binks éledt volna újra. Minden, ami elhagyja a száját, az fájdalmas. Egy izgága balfácán, 18 éves, akit még az időskori énje is megfedd, hogy ne legyen ennyire idióta barom. Komolyan, a film egy pontján a ruszki katonáknak szurkoltam, hogy öljék már meg. Főleg annál a jelenetnél, ahol lábon lövik. Én csak fogtam a fejemet. Aztán még sehol se voltak a szobatársaik, akiktől szerintem helyben agyhúgykövet kaptam. Minden egyes mondat ritka béna és erőltetett volt.



Természetesen a marketing legnagyobb ütőkártyája maga Batman és Supergirl volt. Előbbi mindkét variációban is megjelenik. Ben Affleck nekem itt volt a legjobb, a monológja szép volt. Míg Micheal Keaton még sose volt ennyire király, mint itt. Az akciójelenetei nekem az Arkham-játékokat juttatták eszembe, ezzel a kicsit Kung fu szerű stílussal. Az ő drámája is átélhető volt. Az új Supergirl az, aki szerintem totál felesleges volt. Az egész kriptoni szál értelmetlen. Bár Sascha Allen aranyos volt, mint Kara, remélem, később kap még esélyt. Ha minden igaz, akkor folynak a tárgyalások a későbbi szerepekért.



Ahogy említettem, a humor nagyon rossz volt, a két Barry közti poén annyira gyökér volt, hogy csomókban téptem a szakállam. Viszont voltak aranyos pillanatok, mikor Diana lasszója rátekeredett Batman kezére. A dráma nekem bejött, az idős Barry szála pedig megható volt. A zene nem volt rossz, tetszett, hogy felhasználták a klasszikus témákat. A licenszelt számok is jók voltak.



A filmélményhez hozzátartozik, hogy 4DX-ben néztem meg. Ami jó volt, viszont csak egy pár volt rajtam kívül.



A The Flash-A Villám egy kisebb csalódás nekem, komolyabban is felvezethették volna a multiverzumot. Kár érte, mert volt benne potenciál.



Értékelés:55%     



Ez figyeld:-Az undorító látványt, főleg a babás mentésnél

-A cameókat

-A fölösleges kriptoni szálat

Szólj hozzá